Am 15. Januar 2015 werden die Server für die Cloud-Dienste von webOS endgültig abgeschaltet.
Dies bedeutet, dass der HP Store nicht mehr funktioniert und keine neuen Apps oder Updates mehr über den Store bezogen werden können.
Schlimmer ist jedoch, dass man damit keinen Palm/HP Pre/Veer mehr resetten und neu einrichten kann, da zwingend eine Registrierung in der HP Cloud notwendig war.
Benutze Geräte funktionieren solange weiter, bis sie neu eingerichtet werden. Noch unbenutzte Geräte können nicht mehr initialisiert werden.
ZitatAlles anzeigen
Cloud services support for webOS devices will be ending on January 15, 2015. We appreciate our customer's loyalty the webOS platform. But now, more than three (3) years after the last device was sold, only a small fraction of the devices are still connecting. Therefore, the time has come to shut down the services.
All devices running webOS devices will continue to run after the cloud services are terminated. However, they will no longer be able to:
Download new apps or updates. The HP App Catalog will be unavailable after the shutdown
Backup or restore devices from the cloud
Setup new devices
Recover lost passwords
What this means to you:
The HP App Catalog will stop supporting new app purchases on November 1, 2014
Updates may be posted by developers until November 10, 2014 and users can download any available updates until the services shut down
You should make arrangements to backup or transfer your contacts, etc.prior to the service shutdown on January 15, 2015
You will no longer be able to backup, restore, reset or initialize a webOS device as of January 15, 2015