WIN 3.1 und WIN 95 auf I8910

  • Hallo, wie man ja schon gesehen hat, läuft auf dem I8910 anscheint Win3.1 und Win95, event. sogar WIN98. (vgl. http://************.com/showthread.php?t=177084)


    Ich habe auch schon Win 3.1 zum laufen gebracht, leider funktioniert es noch nicht einwandfrei.


    Mein Problem ist, dass die Maus nicht da ist, wo mein Finger ist und sich dazu noch sehr stark bewegt. Wie muss ich die dosbox.conf ändern, damit ich die Maus gut steuern kann?


    Zweites Problem: Anscheint ist meine Version unten ein wenig abgeschnitten (Logo Win3.1 und Win95 ist unten abgeschnitten), ist das nur auf Grund der kleineren Auflösung?


    Weiteres Problem habe ich mit Win 95, ich bekomme es zwar gemountet, jedoch stürzt es beim booten ab. kann man mir da helfen? Wer hat das geschafft?


    Meine dosconfig sieht so aus:
    # edited by kolijoco for s60 port


    [sdl]
    # devicescreenx,devicescreeny -- set to your display dimensions
    # defaults are qvga (320x240) dimensions
    # oversize -- what to do with big resolutions
    # 'shrink'- (default) downscale
    # 'page' - virtual screen panning
    # pagestepx,pagestepy -- panning steps in 'page mode' (defaults are 320/240)
    # shellres -- stratup shell resolution
    # 'high' - normal (default)
    # 'low' - mode 0x13
    # premapperfile -- absolute path to the premapper definitions file
    # see released example premapper.txt for details
    # ONLY USE TOGETHER WITH 'mapperfile' IF YOU KNOW
    # WHAT YOU ARE DOING!
    #
    devicescreenwidth=640
    devicescreenheight=360
    oversize=page
    pagestepx=320
    pagestepy=240
    sensitivity=250
    priority=higher,normal
    # mapperfile=c:\data\mapper.txt
    premapperfile=c:\data\premapper.txt
    shellres=high


    [dosbox]
    #memsize=8
    memsize=2



    [cpu]
    # core -- CPU Core used in emulation: normal,dynamic
    # dynamic needs more ram! it is not implemented in the slim version
    # cycles -- Amount of instructions DOSBox tries to emulate each millisecond.
    # Setting this value too high results in sound dropouts and lags.
    # You can also let DOSBox guess the correct value by setting it to max.
    # The default setting (auto) switches to max if appropriate.
    core=dynamic
    cycles=5000



    ##############################################
    # the only setting safe to tinker with below #
    # are the sounblaster port/irq/dma #
    # and the [mixer]::nosound main switch #
    ##############################################
    #


    [mixer]
    # nosound -- Enable silent mode, sound is still emulated though.
    # rate -- Mixer sample rate, setting any devices higher than this will
    # probably lower their sound quality.
    # blocksize -- Mixer block size, larger blocks might help sound stuttering
    # but sound will also be more lagged.
    # prebuffer -- How many milliseconds of data to keep on top of the blocksize.


    nosound=false
    rate=22050
    blocksize=2048
    prebuffer=10


    [midi]
    # mpu401 -- Type of MPU-401 to emulate: none, uart or intelligent.
    # device -- Device that will receive the MIDI data from MPU-401.
    # This can be default,alsa,oss,win32,coreaudio,none.
    # config -- Special configuration options for the device. In Windows put
    # the id of the device you want to use. See README for details.
    mpu401=none
    device=default
    config=


    [sblaster]
    # sbtype -- Type of sblaster to emulate:none,sb1,sb2,sbpro1,sbpro2,sb16.
    # sbbase,irq,dma,hdma -- The IO/IRQ/DMA/High DMA address of the soundblaster.
    # mixer -- Allow the soundblaster mixer to modify the DOSBox mixer.
    # oplmode -- Type of OPL emulation: auto,cms,opl2,dualopl2,opl3.
    # On auto the mode is determined by sblaster type.
    # All OPL modes are 'Adlib', except for CMS.
    # oplrate -- Sample rate of OPL music emulation.
    sbtype=sb1
    sbbase=220
    irq=7
    dma=1
    hdma=5
    mixer=true
    oplmode=auto
    oplrate=22050


    [gus]
    # gus -- Enable the Gravis Ultrasound emulation.
    # gusbase,irq1,irq2,dma1,dma2 -- The IO/IRQ/DMA addresses of the
    # Gravis Ultrasound. (Same IRQ's and DMA's are OK.)
    # gusrate -- Sample rate of Ultrasound emulation.
    # ultradir -- Path to Ultrasound directory. In this directory
    # there should be a MIDI directory that contains
    # the patch files for GUS playback. Patch sets used
    # with Timidity should work fine.
    gus=false
    gusrate=22050
    gusbase=240
    irq1=5
    irq2=5
    dma1=3
    dma2=3
    ultradir=C:\ULTRASND


    [speaker]
    # pcspeaker -- Enable PC-Speaker emulation.
    # pcrate -- Sample rate of the PC-Speaker sound generation.
    # tandy -- Enable Tandy Sound System emulation (off,on,auto).
    # For auto Tandysound emulation is present only if machine is set to tandy.
    # tandyrate -- Sample rate of the Tandy 3-Voice generation.
    # disney -- Enable Disney Sound Source emulation. Covox Voice Master and Speech Thing compatible.
    pcspeaker=true
    pcrate=22050
    tandy=off
    tandyrate=22050
    disney=false


    [joystick]
    joysticktype=none


    [serial]
    serial1=dummy
    serial2=dummy
    serial3=disabled
    serial4=disabled


    [dos]
    # xms -- Enable XMS support.
    # ems -- Enable EMS support.
    # umb -- Enable UMB support.
    # keyboardlayout -- Language code of the keyboard layout (or none).
    xms=true
    ems=true
    umb=true
    keyboardlayout=none


    [ipx]
    # ipx -- Enable ipx over UDP/IP emulation.
    ipx=false


    [autoexec]
    # Lines in this section will be run at startup.


    #imgmount c e:\data\w95.img -t hdd -fs fat
    #boot -l c


    mount c e:\data
    c:
    c:\windows\win.com

  • Ist nicht Sinnlos, ich habe genau die selben Ergebnisse wie Legionen. Auf meinem Handy läuft Siedler 1und 2 ruckelfrei :D


    Müssen nur noch das Problem mit der Maus beheben, in meiner Programmliste sind auch einige Screenshots.


    Gruß

  • Zitat

    Original geschrieben von Schoolisoutfan
    Ist nicht Sinnlos, ich habe genau die selben Ergebnisse wie Legionen. Auf meinem Handy läuft Siedler 1und 2 ruckelfrei :D


    Müssen nur noch das Problem mit der Maus beheben, in meiner Programmliste sind auch einige Screenshots.


    Gruß


    läuft die maus unter siedler auch schlecht? ich habe mal - weiß nur nicht mehr wo - ein video mit i8910? und Dune2 gesehen. Da lief die Maus genau richtig! Ich weiß aber nicht wie die das gemacht haben....


    und Windows95 schmiert mir immer noch ab .... damn it.... wir sind doch besser als Nokia 5800 ;)

  • Also ruckeln wie du es schriebst tut sie nicht, sie ist halt lediglich versetzt. Dadurch das die Mausbeschleunigung aktiv ist kann man noch nicht mal sagen wo in etwa der Zeiger landet.

  • ohhh sorry, habe mich schlecht ausgedrückt... ich weiß nicht, wie siedler läuft... das war eine frage an dich ;)


    wie ist es eigentlich mit bluetooth support???? geht die maus? ich habe nicht herausgefunden, ob und wie es geht

  • Zitat

    Original geschrieben von Schoolisoutfan
    Ist nicht Sinnlos, ich habe genau die selben Ergebnisse wie Legionen. Auf meinem Handy läuft Siedler 1und 2 ruckelfrei :D


    Müssen nur noch das Problem mit der Maus beheben, in meiner Programmliste sind auch einige Screenshots.


    Gruß


    Wenn es Ruckelfrei ist, nehme ich das zurück ;)

  • Für Bluetooth braucht man soweit ich informiert bin noch nen extra Tool. Habe nur leider keine BT Maus zum Testen, bei Quake soll es aber wohl funktionieren.


    Edit: Das der untere teil des Displays fehlt liegt an deiner Config.


    Hier eine Fullscreen:


    # edited by kolijoco for s60 port
    # Edited by HucK for Windows 95 support


    [sdl]
    # orientation -- used to set orientation on s60 devices
    # 'normal' - use for landscape display devices
    # 'cw' - (clockwise) use for portrait display devices (right handed button usage)
    # 'ccw' - (counter-clockwise) use for portrait display


    devicescreenwidth=640
    devicescreenheight=360
    oversize=shrink
    pagestepx=160
    pagestepy=120
    devices (left handed button usage)
    orientation=normal
    sensitivity=90
    priority=higher,normal
    shellres=high
    s60scale=glfull
    rotatescreen=false
    mapperfile=c:/data/virtkeybmap.txt



    [dosbox]
    memsize=16


    [cpu]
    # core -- CPU Core used in emulation: normal,simple
    # cycles -- Amount of instructions DOSBox tries to emulate each millisecond.
    # Setting this value too high results in sound dropouts and lags.
    # You can also let DOSBox guess the correct value by setting it to max.
    # The default setting (auto) switches to max if appropriate.
    core=normal
    cycles=3000


    [mixer]
    # nosound -- Enable silent mode, sound is still emulated though.
    # rate -- Mixer sample rate, setting any devices higher than this will
    # probably lower their sound quality.
    # blocksize -- Mixer block size, larger blocks might help sound stuttering
    # but sound will also be more lagged.
    # prebuffer -- How many milliseconds of data to keep on top of the blocksize.


    nosound=true
    rate=22050
    blocksize=2048
    prebuffer=0


    [midi]
    # mpu401 -- Type of MPU-401 to emulate: none, uart or intelligent.
    # device -- Device that will receive the MIDI data from MPU-401.
    # This can be default,alsa,oss,win32,coreaudio,none.
    # config -- Special configuration options for the device. In Windows put
    # the id of the device you want to use. See README for details.
    mpu401=none
    device=default
    config=


    [sblaster]
    # sbtype -- Type of sblaster to emulate:none,sb1,sb2,sbpro1,sbpro2,sb16.
    # sbbase,irq,dma,hdma -- The IO/IRQ/DMA/High DMA address of the soundblaster.
    # mixer -- Allow the soundblaster mixer to modify the DOSBox mixer.
    # oplmode -- Type of OPL emulation: auto,cms,opl2,dualopl2,opl3.
    # On auto the mode is determined by sblaster type.
    # All OPL modes are 'Adlib', except for CMS.
    # oplrate -- Sample rate of OPL music emulation.
    sbtype=sb1
    sbbase=220
    irq=7
    dma=1
    hdma=5
    mixer=true
    oplmode=auto
    oplrate=22050


    [gus]
    # gus -- Enable the Gravis Ultrasound emulation.
    # gusbase,irq1,irq2,dma1,dma2 -- The IO/IRQ/DMA addresses of the
    # Gravis Ultrasound. (Same IRQ's and DMA's are OK.)
    # gusrate -- Sample rate of Ultrasound emulation.
    # ultradir -- Path to Ultrasound directory. In this directory
    # there should be a MIDI directory that contains
    # the patch files for GUS playback. Patch sets used
    # with Timidity should work fine.
    gus=false
    gusrate=22050
    gusbase=240
    irq1=5
    irq2=5
    dma1=3
    dma2=3
    ultradir=C:\ULTRASND


    [speaker]
    # pcspeaker -- Enable PC-Speaker emulation.
    # pcrate -- Sample rate of the PC-Speaker sound generation.
    # tandy -- Enable Tandy Sound System emulation (off,on,auto).
    # For auto Tandysound emulation is present only if machine is set to tandy.
    # tandyrate -- Sample rate of the Tandy 3-Voice generation.
    # disney -- Enable Disney Sound Source emulation. Covox Voice Master and Speech Thing compatible.
    pcspeaker=true
    pcrate=22050
    tandy=off
    tandyrate=22050
    disney=false


    [joystick]
    joysticktype=none


    [serial]
    serial1=dummy
    serial2=dummy
    serial3=disabled
    serial4=disabled


    [dos]
    # xms -- Enable XMS support.
    # ems -- Enable EMS support.
    # umb -- Enable UMB support.
    # keyboardlayout -- Language code of the keyboard layout (or none).
    xms=true
    ems=true
    umb=true
    keyboardlayout=none


    [ipx]
    # ipx -- Enable ipx over UDP/IP emulation.
    ipx=false


    [autoexec]
    # Lines in this section will be run at startup.
    imgmount c e:\dos\windows\w95.img -t hdd -fs fat
    boot -l c


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