Der YackieMobile Thread

  • Habe eine Mail von Yackie-Mobile. Bezüglich der Inaktivität meiner Festnetznummer bekommen. Das ist wenig erbaulich. Ich würde den SIP-Account ja auch nutzen, wenn ich nicht noch ein zusätzliches Guthabenkonto aufladen müsste.


    Dear XXX,


    Due to inactivity or because you have not met the minimum usage on your SIM card PAST the 3 months and 7 days grace period, your personal telephone number has now expired.


    Telephone number(s) concerned:
    - 4989XXX (GERMANY / MUNICH)


    If you wish to be assigned a new telephone number, login onto your account and select a new one.


    Note that your secondary SIM telephone number "354XXX" always remains active, and you are able to select a new "free" personal number at any time.

  • Ohne Worte...


    Eben noch im Posteingang, jetzt schon auf unserer Showbühne:


    -------------------------------------------------------------------


    Yackie Mobile Customer:


    We have great news! We have upgraded our systems and will be sending you a new YackieMobile SIM card. Some of the upgrades include a faster call back response, more short code support, live customer support Mon-Fri 9-6 US EST and more. There is a $15 charge for the new YackieMobile SIM, shipping and handling is included in this charge*. All we need for you to do is reply to this email or call us at xxx and provide us with the following information:



    1. Full Name: John Smith


    2. Your 354 YackieMobile (354XXXXXXXXX)


    3. Complete shipping address (which has to match billing address, if you use CC to refill)*


    4. Good call back number.


    5. Apt, Unit or Suite #


    6. City or Province, State and Country


    7. Current e-mail address


    8. *Fill out the attachment (YM CC Form) if using a Credit Card as the method of payment.


    9. Call, email or fax us the information above at:


    We need this information as soon as possible. Your current YackieMobile SIM’s will be turned off by Jan 12th 2009. If you would like to pay for the shipping with your Paypal account simply send us an e-mail providing us with the e-mail address linked to your PayPal which needs to match your YackieMobile account and we will send you an invoice you may also call us with the information.


    Have a wonderful day.


    YackieMobile Upgrades


    -----------------------------------------------------------------


    Toll! Wirklich "great news"


    Gruß,


    ren

  • das lustige ist das einige Leute 15$ bezahlen sollen für die neue SIM-Karte und andere (wie ich) die gleiche Email bekommen haben aber mit dem text "The new SIM-card will be delivered free of charge".


    Chris

    stay cool - dont close the fridge ;)
    Huawei P20 + aufgebohrter tarifhaus 3000
    Huawei Y6 + Vodafone Rahmenvertrag

  • Komisch, bei mir wollen die keine 15 $. :confused:
    _________________________________________________________________
    Yackie Mobile Customer:


    We have great news! We have upgraded our systems and will be sending you new YackieMobile SIM cards. Some of the upgrades include a faster call back response, more short code support, live customer support Mon-Fri 9-6 US EST and more. Your YackieMobile SIM will be shipped to you at no charge. All we need for you to do is send us a reply or call us at 1-800-360-2031 and provide us with the following information:



    1. Full Name: John Smith
    2. Your 354 YackieMobile (354XXXXXXXXX)
    3. Complete shipping address (which has to match billing address, if you use CC to refill)
    4. Good call back number
    5. Apt, Unit or Suite #
    6. City or Province, State and Country
    7. Current e-mail address
    8. Call or email us the information above at:



    YackieMobile Upgrades


    · Customer Support: 1-800-360-2031


    · Email: Upgrades@yackiemobile.com



    We need this information as soon as possible. Your current YackieMobile SIM’s will be turned off by Jan 12th 2009. If you call the 1-800-360-2031 and receive no answer please leave us a detailed message with a good call back number and we will be happy to return your call.
    _________________________________________________________________

  • Ich habe mal sachlich aber bestimmt mitgeteilt, dass ich nicht einsehe die Gebühr zu bezahlen.


    Wenn die an ihren Systemen drehen ist das nicht mein Problem. Wenn diese Änderungen dazu führen, dass eine neue Karte ausgegeben werden muss, um die Vertragliche Leistung zu erfüllen, sollen Sie mir gerne eine schicken... Aber bestimmt nicht auf meine Kosten!
    Die Vorgehensweise bei einigen mal eben zu versuchen diese aus der Luft gegriffene 15$ Gebühr zu verlangen ist ja auch mal interessant...


    Mal sehen was passiert...


    Gruß,


    ren

  • So,
    die Karte ist heute ohne weiteren Kommentar bei mir eingetroffe.


    Man muss sie noch freischalten und das Guthaben der alten Karte übertragen lassen.
    Das Guthaben ist sofort nach dem Anruf übertragen worden, alleine die Freischaltung scheint etws zum dauern...
    Im Account steht auch sofort die neue Nummer.


    Der Typ am anderen Ende faselte auch noch was von "technical difficulties", mal sehen wie es weiter geht!


    Gruß,


    ren

  • 09 Mobile aus Island (der Carrier von Yackie Mobile) scheint aufgrund der Finanzkrise entgültig pleite zu sein. Alle Karten funktionieren seit >1 Woche nicht mehr.


    Hier die Email von Yackie:


    "Dear Yackie Mobile Customer,


    This past 8 day service interruption is due to a non-payment by our service supplier and Partner 09 Mobile (BluTel). Most recently the Iceland economy has plummeted and their investors have ceased to financially assist them in keeping service.


    Yackie Mobile has done everything it can to assist 09 in resolving these monetary issues. Final decisions are being made and ultimately service may not be restored.


    Over the next two weeks 09 will re-negotiate their contracts leaving you, our Yackie customers with connectivity or without.


    Yackie Mobile has already started working on an alternative method to re-establish connectivity and make our roaming program stronger.


    We would like to thank you for your continued patients and patronage. If service is not restored through 09, Yackie Mobile will work with other partners to regain connectivity. Once new partnerships are established all customers’ accounts will be moved to our new platform. All Yackie Mobile customers will be notified in advanced and proper SIM exchanges will take place.


    Yackie Mobile sincerely apologizes for this unpredictable inconvenience and hopes to have some resolution soon.


    Yackie Mobile"


    Chris

    stay cool - dont close the fridge ;)
    Huawei P20 + aufgebohrter tarifhaus 3000
    Huawei Y6 + Vodafone Rahmenvertrag

  • Gutes Neues Jahr,


    danke für den Hinweis.


    Da bröseln jetzt wohl einige Roaming-Karten Anbieter weg


    Und die verbleibenden stellen sich so ungeschickt an (siehe United-Mobile Thread), daß ihnen die treuen Kunden auch wohl "verloren" gehen könnten... (Seufz)


    Ich hatte testweise mal mit einer YackieMobile geliebäugelt, aber nie bekommen. War wohl besser so.

  • Schade um 09mobile. Auf der Homepage ist alles noch beim alten, obwohl sie schon platt sind. Denn hier in Deutschland und neben an in Polen ist kein einbuchen möglich. Ich hatte die Karte gelegentlich im Einsatz und war bis auf eine Ausnahme in Chile zufrieden. Sie hatte aber leider auch das Problem, dass sie nicht immer zuverlässig und auch günstig über CbC erreichbar war. Nun schrumpfen meine Auslandskarten und backup Kapazitäten auf eine Globalsim, UM+ und Solomo :(


    mankmill

Jetzt mitmachen!

Sie haben noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registrieren Sie sich kostenlos und nehmen Sie an unserer Community teil!